Tom Gavazzi

Razgovor s poduzetnikom – Tom Gavazzi

Donosimo vam jednu poduzetničku priču iz Hrvatske o tome kako je došlo do suradnje s virtualnim asistentima. Poduzetnik Tom Gavazzi nam je otvoreno odgovorio na pitanja o svom iskustvu s VA, da li je suradnja isplativa, koje su glavne prednosti takve suradnje te koje vještine cijeni kod VA.

Tom Gavazzi je direktor tvrtki Business Sailing Experience Agency (BSEA) i Woom, platforme za webinare, koja se pojavila za vrijeme pandemije i koja je ubrzo uvrštena među tri vodeće u EU.

Organizacije virtualnih događanja su trenutno glavni dio njegovog poslovanja i s obzirom na iskustvo virtualnog rada, Tom je nedavno organizirao i webinar New Businesses & Ideas Arena “Virtualni asistenti – vanjski suradnici u digitalnom dobu”. Ugostio je jednu od svojih virtualnih asistentica, Irinu Malogorski, kao i našu glavnu promotoricu virtualnih asistenata i osnivačicu Ljudomata, Sanju Veletanlić.

Snimku webinara možete pogledati ovdje, a u nastavku donosimo razgovor s Tomom Gavazziem za Ljudomat.


Već neko vrijeme koristite usluge virtualnog asistenta. Kada ste se prvi put upoznali s tim pojmom?

S pojmom virtualne tajnice sam se prvi puta susreo prije otprilike 5 godina kroz knjigu “Četverosatni radni tjedan”.

Imali ste prije zaposlene tajnice na puno radno vrijeme. Kada ste i zašto odlučili surađivati s VA, a ne zaposliti novog zaposlenika na puno radno vrijeme?

Dva su razloga zašto sam odlučio angažirati VA umjesto tajnice na puno radno vrijeme.

Prvi razlog je financijska ušteda jer je bruto trošak tajnice bio 10.000 kn, plus trošak mobitela, prostora itd. To je trošak bez obzira koliko je tajnica na puno radno vrijeme stvarno imala posla. Kod VA plaćam uslugu prema stvarno odrađenim satima.

Drugi razlog je što je moj business sezonalan i u nekim mjesecima ima posla za puno radno vrijeme, a u nekim mjesecima samo za osnovne poslove. 

S koliko virtualnih asistenata trenutno surađujete i kako delegirate posao?

Trenutno surađujem s dvije VA zbog većeg broja projekata i povećanja obujma posla. Ideja mi je da formiramo ured virtualnih asistenata te da glavna VA koordinira ostale, ovisno o količini posla. 

Kako ste našli svoje virtualne asistentice? Kako biste opisali svoj potragu za virtualnim asistentima u Hrvatskoj?

Vrlo jednostavno. Preko Google pretrage. 

Koje prednosti biste istaknuli kod suradnje s virtualnim asistentom i da li ste imali ikakve sumnje ili predrasude prije nego ste započeli suradnje?

Nisam imao nikakve predrasude oko suradnje s VA, a prednosti suradnje ima nekoliko:

  • Prije svega, VA su poduzetnice kao i ja i poduzetnički razmišljaju.
  • Samostalno se educiraju i predlažu efikasniju organizaciju jer je to i u njihovom interesu.
  • Trošak nastaje po evidentiranom satu pa plaćam stvarno odrađeno vrijeme.

Na koji način pratite rad virtualnih asistenata i kojim kanalima komunicirate?

Komuniciramo putem svih digitalnih kanala, ovisno o potrebama, najviše preko e-maila i Todoista te Whatsappa. To je u većini slučajeva stvar poduzetnika, a VA se prilagođava zahtjevima poduzetnika. Rad virtualnih asistenata pratim kroz tjedne izvještaje, preko Toggl aplikacije, gdje imam točan uvid koliko je sati i minuta utrošeno na koje projekte i zadatke te koliki je to trošak.

Koje su za vas bitne vještine za jednog virtualnog asistenta na primjeru vašeg posla?

Istaknuo bih organizacijske vještine, samoinicijativa, odgovornost te poznavanje novih tehnologija, administrativnih poslova i knjigovodstva.

Kome biste sve preporučili usluge virtualnog asistenta?

Usluge VA bih preporučio svakoj osobi koja želi imati efikasan model rada, na način koji najviše odgovara preferencijama svakog poduzetnika zasebno.

Smatrate li da li u Hrvatskoj postoji potražnja za ovakvim vrstama usluga?

Smatram da je potražnja još uvijek mala jer je pojam VA nepoznat hrvatskom tržištu, ali kada “otvorite oči” poduzetnicima za usluge VA, interes se znatno poveća. 

Da li namjeravate i u budućnosti koristiti usluge virtualnog asistenta?

Svakako i nemam više namjeru zapošljavati tajnicu na puno radno vrijeme.



Go2human Hub