Upoznajte Irinu Malogorski

Irina mi se javila u ljeto 2019. godine, kao virtualni asistent virtualnom asistentu, da razmijenimo iskustva. Svidio mi se takav pristup u kojem možemo razgovarati i surađivati. Na neki način me i to njeno javljanje potaknulo na razmišljanje što još možemo napraviti kao kolege – pa je nastao Ljudomat za predstavljanje kolega i kolegica virtualnih asistenata. Zato je vrijeme da se na Ljudomatu predstavi i Irina:

Irina, predstavite nam se kratko – tko je Irina Malogorski?

Rođena sam i živim u Zagrebu, a po struci sam diplomirana pravnica. Od prošle godine i vlasnica obrta Office, specijaliziranog za pružanje administrativnih usluga malim poduzetnicima i obrtima. Uz to, majka 2 predivne djece.

Koliko dugo radite kao virtualni asistent i kako ste se odlučili na taj korak? Što ste radili prije no što ste postali virtualni asistent?

Obrt Office sam otvorila 2019. godine nakon gotovo 15 godina rada u stranim korporacijama, kako bi svoje znanje i iskustvo koje sam stekla radeći na pravnim i administrativnim poslovima mogla korisno upotrijebiti i pomoći malim poduzetnicima i obrtnicima u njihovom poslovanju, bilo da se nalaze na samom početku i potrebna im je pomoć postaviti cjelokupno poslovanje na noge bilo da već posluju neko vrijeme, ali su zaglavili u hrpi papirologije i ne nalaze vremena da se sa svom administracijom nose sami.

Za koji oblik poslovanja ste se odlučili i zašto (obrt, j.d.o.o., nešto treće)?

Odlučila sam se za otvaranje upravo obrta (paušalnog), jer smatram da je zbog malih davanja najbolja opcija za poduzetnika početnika.

Virtualni asistenti vole reći da klijentima štede vrijeme i novac. Kako to konkretno postižete?

Virtualni asistenti zaista štede vrijeme i novac, jer angažiranjem naših usluga poduzetnici sve one (u mom slučaju) administrativne poslove koje ne stignu, ne znaju ili jednostavno ne žele raditi – prepuste asistentu, a oni samim tim imaju puno više vremena razvijati svoj posao, raditi na nekoj novoj poslovnoj ideji ili stvarati nove poslove veze. Pri tome štede novac jer ne zapošljavaju osobu, ne vode brigu o bolovanjima, godišnjim odmorima i sl., ne troše novac na doprinose kao ni na opremanje radnog mjesta jer virtualni asistenti rade sa svojim resursima.

Jako važno je napomenuti da poduzetnici usluge virtualnog asistenta koriste isključivo onoliko koliko im je potrebno, npr. nekoliko sati mjesečno ili tjedno ili za određeni posao, dakle plaća se samo stvarno odrađeni posao. Nedavno sam čitala jedno istraživanje gdje je utvrđeno da radnik od 8 sati na poslu stvarno radi oko 3 sata, dakle svo ostalo vrijeme provede na kavi, u razgovoru s kolegama ili na društvenim mrežama, a plaćen je za 8 radnih sati. Dakle, računica je jasna!

A uz to da VA štede vrijeme i novac, dodala bi još da virtualni asistenti štede i energiju, jer svi znamo koliko energije (i živaca) troši administracija. 😊

Kome biste preporučili da angažira virtualnog asistenta i zašto?

Angažiranje usluga administrativnih VA preporučila bi mikro i malim poduzetnicima, obrtnicima, udrugama, OPG-ovima, svima kojima je potrebna pomoć sa administracijom i organizacijom poslovanja, jer će na taj način sa sebe maknuti papirologiju i moći raditi ono zbog čega su odlučili pokrenuti svoj posao, što će im u konačnici donijeti razvoj biznisa i veći profit.

Što najviše volite raditi? A što baš jako ne volite raditi?

Možda zvuči čudno, ali zaista sve podjednako volim raditi, ne bi mogla izdvojiti niti jedan posao koji mi je draži od ostalih ili koji baš ne volim raditi. Meni je najbitnije imati sa klijenima otvoren odnos i dobru komunikaciju, tada je ugodno raditi i niti jedan posao nije težak niti zahtjevan.

Radite li više s domaćim ili stranim klijentima?

Radim isključivo sa domaćim klijentima, koji još uvijek, nažalost, nisu dovoljno upoznati sa postojanjem virtulanih asistenata, uslugama i benefitima koje im njihovo angažiranje može donijeti. Zato većini poduzetnika na početku treba dodatno pojasniti samu uslugu, ali su reakcije odreda sve pozitivne, a klijenti se vrlo brzo i sami na svom primjeru uvjere da je ova usluga zaista korisna za njihov posao.

Kako Vam izgleda jedan uobičajen radni dan?

Po meni je ljepota ovog posla što niti jedan dan nije isti te isključivo ovisi o tome kako ću se ja organizirati. Obzirom da imam 2 djece, ponekad je potrebno kroz jutro obaviti nešto s njima, npr. pregled kod doktora ili sl., pa taj dan ujutro „potrošim“ na privatne obaveze, ali onda popodne odradim sve što treba za posao. Naravno da je za ovakav način rada potrebna veća doza samodiscipline, ali nije teško kada radiš što voliš i kada ti posao pruža slobodu da sam organiziraš vrijeme.

Koje alate koristite svakodnevno u svom poslu?

Kao i većina kolega s kojima sam razgovorala, najviše koristim Google alate, ali naravno po potrebi i drugo. Upoznala sam se i sa puno novih aplikacija, a izdvojila bi dvije, Toggl kojim svakodnevno pratim radne sate i Trello za organiziranje posla, koji mi se toliko svidio, da ga koristim i za organiziranje privatnih obaveza.

Office

Radite li od kuće, iz ureda, co-working prostora?

Trenutno radim od kuće, ali razmišljam o tome da uskoro nekoliko dana u tjednu koristim co-working prostor, odnosno da kombiniram jedni i drugu varijantu rada. Kao što sam već rekla, imam 2 djece koji ne razumiju uvijek da kada radim ne mogu slagati Lego svemirski brod, pa mislim da bi kombinacija rada od kuće i co-working prostora bila dobro rješenje. A onda jednom u budućnosti, možda se i preselim u ured, kako se posao bude razvijao. 😊

Nedostaje li Vam klasično stalno zaposlenje?

Ne nedostaje mi klasično zaposlenje, odgovara mi da ne gubim vrijeme na putovanje sa posla i na posao i da sama upravljam svojim vremenom i organiziram sposao, a kako svakodnevno komuniciram sa puno ljudi, što virtualno što kroz sastanke uživo, nisam usamljena.

Kako Vas klijenti najlakše mogu pronaći i što mogu očekivati kada je riječ o cijenama?

Klijenti me najlakše mogu kontaktirati putem mail adrese irina[at]office.com.hr ili preko moje web stranice www.office.com.hr, kao i preko nezaobilaznih društvenih mreža. Kada je riječ o cijenama, svakom klijentu pristupam individualno, sukladno njegovim potrebama, pa tako nije isto da li se radi o dugoročnoj suradnji ili pojedinom projektu, da li se radi o jednostavnijim poslovima ili složenijim i sl. U svakom slučaju, uvijek sa klijentima razgovaram i slušam što je to što bi im olakšalo poslovanje i kako im ja mogu pomoći, a nakon toga skupa odredimo kako do toga doći.