Upoznajte Tatjanu Egli

Virtualni asistenti rade tako neke jednostavne poslove poput unosa podataka, zakazivanja sastanaka i pretipkavanja? Krivo! Da virtualni asistenti rade i znaju puno više od toga dokaz je i Tatjana Egli – snažna, kreativna, samostalna i mudra mlada žena koja rastura virtualnu asistenciju za strance (i ponekog lokalca). Upoznajte Tatjanu.

Tko je Tatjana Egli? Predstavite nam se ukratko!

Ja sam Tatjana Egli, Švicarka rođena u Dubrovniku 😊 Magistrica poslovne ekonomije u turizmu te prvostupnica u marketingu. Imam 30 godina, živim i radim u Dubrovniku. Oduvijek mi je bila želja otvoriti nešto svoje. Nakon studija i mnogobrojnih godina rada u turizmu na različitim pozicijama (od predstavnice turističke agencije i terenskog rada, preko rada u službi za informacije pa sve do voditelja odjela prodaje u turističkoj agenciji), odlučila sam se napraviti taj korak i napokon ostvariti svoj san.

Inače sam vrlo kreativna, profesionalna u svom poslu, druželjubiva i otvorena osoba koja će svojim klijentima biti i više od samog virtualnog asistenta – ja sam im suradnik i prijatelj koji će im pomoći u razvijanju vlastitog poslovanja i koji će zajedno s njima slaviti svaki njihov poslovni uspjeh. Njihov uspjeh je ujedno i moj uspjeh!

Koliko dugo radite kao virtualni asistent i kako ste se odlučili na taj korak?

Tatjana Egli

Kao virtualna asistentica radim već 2 godine, a do tog zanimanja došla sam sasvim slučajno – pretražujući internet i oglase za posao. Bila sam u potrazi za promjenom i pronalaskom posla koji će mi u potpunosti odgovarati. Tako sam pronašla svog prvog suradnika – firma u Njemačkoj koja se bavi posredovanjem virtualnih asistenata klijentima. Od prvog dana bila sam oduševljena i sve što je bilo potrebno je otvoriti obrt kako bih mogla izdavati račune. Uz poticaje za samozapošljavanje, odlučila sam se na otvaranje paušalnog obrta, što je najviše odgovaralo mojoj vrsti poslovanja. Tako je nastao Basilisk – obrt za virtualnu asistenciju i poslovno savjetovanje. Kroz moje prve suradnike, dobila sam svoje prve klijente koji su od prvog dana bili jako zadovoljni mojim radom. Od tada sam znala da je to bila ispravna odluka te sam tako započela širenje svog obrta i danas sam sretna što surađujem sa 15-ak stalnih klijenata.

Zašto Basilisk?

Basilisk dolazi iz europske mitologije i sastoji se od starogrčke riječi „basilískos” (kraljevno, imperialno) i riječi „basileús“ (kralj). To je biće koje nalikuje zmaju, a simbolizira snagu, vodstvo, ali i samouvjerenost. U prenesenom značenju željela sam prikazati da ja kao virtualni asistent svojim uslugama i poslovnim savjetovanjem mogu biti snaga klijentu u daljnjem razvoju i unapređenju poslovanja, ali isto tako da uz mene on postane „leader“ na tržištu i upravo da se osjeća poput Basiliska – snažan, slobodan i samouvjeren. Tu poruku sam također i sama sebi željela poslati kada sam se odlučila za ovaj korak da budem samostalna. Basilisk je također čuvar i tradicionalni simbol grada Basela u Švicarskoj iz kojeg dolazim tako da ime „Basilisk“ za mene ima duboko, posebno i višestruko značenje.

Virtualni asistenti vole reći da klijentima štede vrijeme i novac. Kako to konkretno postižete?

U potpunosti se slažem sa tom izjavom. Virtualni asistenti poput mene mogu za klijenta obavljati određene poslove redovito (npr. nekoliko puta tjedno ili na dnevnoj razini) ili povremeno, po potrebi klijenta. Na taj način klijent plaća samo efektivno radno vrijeme te nema nikakvih drugih troškova ni gubitaka koje bi možda imao sa zapošljavanjem dodatne osobe. Druga točka gledišta bi bila da virtualni asistent određeni posao može obaviti umjesto zaposlenika ili samog poduzetnika te tako uštediti na vremenu koje može iskoristiti za druge poslovne obaveze. Cilj virtualnog asistenta jest pomoći poduzetniku da unaprijedi svoje poslovanje, a upravo to će postići uz uštedu na vremenu i novcu. Usluge virtualnog asistenta svakako preporučam manjim i srednjim firmama ili start-upovima koji možda na početku svog poslovanja nemaju dovoljno prihoda za zapošljavanje dodatne osobe. Također preporučujem unajmljivanje virtualnog asistenta ukoliko postoji potreba za osobom koja ima neka posebna znanja ili je stručan u određenom segmentu poslovanja što će također uvelike pomoći u razvoju poslovanja klijenta. Unajmljivanjem mojih usluga, klijent, osim što će uštediti na vremenu i novcu, neće samo dobiti asistenticu koja će obaviti date zadatke, već će dobiti asistenticu koja razmišlja o onome što radi te će predlagati nove poslovne procese s ciljem unaprijeđivanja poslovanja. Iz tog razloga uspješno sam uspjela spojiti poslovno savjetovanje sa uslugama virtualne asistencije.

Izvor: Facebook, Basilisk Virtual Assistance

Što najviše volite raditi? A što baš jako ne volite raditi?

Iskreno, volim raditi puno toga i dosta sam fleksibilna. Sa svakim klijentom prvo imam informativni razgovor u kojem upoznajem njega i njegovo poslovanje te tako odredimo moje buduće zadatke i kako mu dalje mogu pomoći.  U zadnje vrijeme se dosta fokusiram na izradu i dizajn PowerPoint prezentacija. Jako uživam u kreativnom radu te tako za klijenta uz pomoć različitih digitalnih alata mogu izraditi jedinstvene i ručno oslikane prezentacije što se u današnje doba sve više cijeni. Također uživam u pružanju usluga digitalnog marketinga, izradu i dizajn objava za Facebook ili Instagram. Isto tako nudim usluge prevođenja i nekih drugih back-office usluga kao npr. vođenje web shopova, Customer Support, istraživanje tržišta ili preuzimanje komunikacije sa klijentima – ustvari, sve što jednom poduzetniku može zatrebati. Posebnost mojih usluga je i u tome što ih mogu nuditi na više stranih jezika. Ako baš moram izdvojiti posao koji manje volim raditi, onda bi to bio rad na telefonu kao npr. vršenje tzv. „cold call-ova“.

Radite li više s domaćim ili stranim klijentima? Kakva su Vam iskustva s klijentima u Hrvatskoj?

Ja sam do sada više radila sa stranim klijentima. Strani klijenti su već dugo naviknuti na ovaj način poslovanja te znaju koliko je korisno imati virtualnog asistenta uz sebe. Virtualni asistenti su u inozemstvu vrlo cijenjeni jer zaista poduzetniku olakšavaju i poboljšavaju poslovanje te znaju koliku količinu posla oni za njih mogu obaviti na dnevnoj razini ukoliko je to potrebno.

Tatjana Egli

Znaju li hrvatski poduzetnici tko je virtualni asistent i što radi, ili im ipak morate prvo objašnjavati?

Ja mislim da kod nas još uvijek postoji jedna određena doza nesigurnosti poduzetnika u takav način poslovanja. Još uvijek je u ljudima ona misao u glavi da je možda najbolje imati zaposlenika koji sjedi s tobom u uredu i kojeg možeš nadgledati te tako biti siguran da će posao biti odrađen. No upravo zahvaljujući današnjoj tehnologiji, smatram da to više nije potrebno u svim poslovima te se mnogo poslovnih procesa može digitalizirati i mnogo poslova bi motivirani virtualni asistenti mogli preuzeti i odraditi vrlo kvalitetno. Time može narasti i produktivnost. Npr. već duže vrijeme radim za jednog klijenta, Start-Up kompanija u Švicarskoj koja se razvila unutar nekoliko mjeseci samo uz pomoć i uz produktivan rad virtualnih asistenata. Vlasnici nisu imali potrebu zaposliti nikoga, već su angažirali virtualne asistente i doživjeli uspjeh u kratkom vremenu. Kada dobijem upit od domaćeg klijenta ili kada općenito započnem razgovor sa hrvatskim poduzetnikom, primjećujem da je ipak potrebno malo objasniti kako virtualni asistent radi i što on sve može obaviti za njega. Iz mog iskustva mogu reći da su hrvatski poduzetnici vrlo zainteresirani za ovaj oblik suradnje i jako su oduševljeni kada se upoznaju sa mojim uslugama. Mislim da je to jako dobar znak za Hrvatsku te da je virtualna asistencija budućnost poslovanja i kod nas. Samo je potrebno još malo više informirati ljude o tome kako bi stekli povjerenje i naviku takvog poslovanja.

Koje alate koristite svakodnevno u svom poslu?

Koristim se različitim digitalnim alatima: Gmail, G-Drive, Skype, WhatsApp, Slack, Zoom, Dropbox i mnogi drugi. A od programa najviše koristim Microsoft Office, Adobe, Canva te G-Drive dokumente. Uglavnom koristim ono što klijent preferira kako bih njemu mogla što više olakšati komunikaciju i rad samnom.

Kako Vam izgleda jedan uobičajen radni dan?

Uglavnom uvijek na kraju svog radnog dana napravim plan ili malu listu sa zadacima koje moram obaviti sljedeći dan kako bih bila što efikasnija. Ujutro uz kavu onda prvo projevjaravam mailove i poruke te nakon toga rješavam svoje zadatke po prioritetu. Prvo odradim one redovite i svakodnevne zadatke kako bih kasnije imala više vremena za neke nove projekte ili osmišljavanje daljnjih procesa rada u dogovoru sa klijentima.

Izvor: Facebook, Basilisk Virtual Assistance

Radite li od kuće i nedostaje li Vam klasično stalno zaposlenje?

Radim od kuće gdje sam sebi namjestila svoj radni kutak / ured. Klasično stalno zaposlenje mi ne nedostaje uopće jer i dalje imam stalni kontakt s ljudima iako radim iz home-officea. Sa klijentima, suradnicima i kolegama razgovaram svaki dan te imamo tjedne online sastanke. Iako je sve online, u mom poslu druženje i smijeha nikad ne nedostaje, čak sam i sklopila nova prijateljstva. Nakon ovih mnogobrojnih pozitivnih iskustava, mislim da se nikad neću željeti vratiti na klasično stalno zaposlenje.

Kome biste preporučili da postane virtualni asistent – i kako da to najlakše/najbolje ostvari? Mogu li taj posao raditi mladi bez prethodnog radnog iskustva?

Mislim da uz malo truda i ambicije svatko može raditi kao virtualni asistent. Upravo iz razloga što virtualna asistencija okuplja jako široku lepezu različitih usluga (ne mora biti samo klasična asistencija), svatko tko želi tako raditi može pronaći svoju nišu i u njoj se razvijati ili ih kombinirati te raditi ono u čemu je najbolji. Posao virtualnog asistenta preporučila bih osobama koje su sklone brzom učenju, koje su snalažljive i samostalne. Osobe koje se odluče raditi kao virtualni asistent bi trebali biti jako informatički pismeni. Svakako bi trebalo imati dozu fleksibilnosti u sebi s obzirom da se brzo treba organizirati i naviknuti na nove poslovne procese i nove programe s kojima radi klijent. Ovo bih preporučila mladim osobama jer se radom sa različitim klijentima iz različitih branši može steći jako puno novih znanja, vještina i iskustava.

Što klijenti mogu očekivati kada je riječ o cijenama, ako se odluče za suradnju s Vama?

Što se tiče cijena, one su dosta fleksibilne i ovisne su o vrsti usluge, kompleksnosti i trajanju, ali sve je u dogovoru sa klijentom. Uvijek sam dostupna i otvorena za sve upite i suradnje. S toga, slobodno me kontaktirajte! 😊 „Let’s Do Big Things Together!“

Kako Vas klijenti najlakše mogu pronaći?

Svi zainteresirani mogu me kontaktirati putem e-maila tatjana.egli(at)gmail.com ili na broj telefona +385 (0)98 923 0345. Također imam svoju Facebook stranicu Basilisk Virtual Assistance gdje povremeno objavljujem o svojim uslugama ili novostima. U planu je i web stranica.