Upoznala sam dvije ambiciozne djevojke koje su se nedavno bacile u poslovnu avanturu otvaranja vlastitog poduzeća. Bave se pružanjem administrativnih usluga, stvaranjem kreativnog sadržaja, organizacijom putovanja te pripremom projektne dokumentacije i poslovnih planova. Zvuči kao da su virtualni asistenti. Jesu li? Provjerite u nastavku, uz upozorenje – mogli biste se zaraziti njihovom energijom!
Tko su Gordana i Niccol? Predstavite nam se!
Gordana Tatalović: Rodom sam iz Ogulina. U Rijeci živim posljednjih 15 godina, otkad sam došla studirati u Iku. Imam iskustva u prodaji, radu s ljudima i komunikaciji, a pomažem i u obiteljskom poslu uzgoja i prerade aronije. Tečno govorim engleski jezik. a strast mi je pisanje i smišljanje kreativnog sadržaja.
Niccol Heraković: Dolazim iz Opatije. Imam iskustva u tehničkoj podršci, provedbi GDPR-a, vođenju timova na talijanskom jeziku, a godinu dana sam radila i kao au pair (dadilja) u Parizu. Tečno govorim engleski i talijanski. Ja sam tip od tablica, istraživanja i sistematiziranja podataka.
Niccol i Gordana: Zajedno smo radile kod prethodnog poslodavca u administraciji, održavanju baze podataka kandidata i osoblja, razgovorima s kandidatima, pripremi dokumentacije i organizaciji putovanja (vize, letovi smještaj), uređivanju web stranica i društvenih mreža. Kao tim funkcioniramo odlično, podržavamo se, provjeravamo, savjetujemo, jednom riječju – nadopunjujemo!
Kako ste došle na ideju da zajedno pokrenete posao i zašto baš taj?
Niccol: Oduvijek sam maštala o svojoj firmi. Ideja za poduzetnički pothvat tinja jako dugo, ali tek je u 2020. zaživjela u punom mahu. Osim malo hrabrosti, prethodna iskustva bila su ključ upuštanja u novu avanturu, posebice jer me jedno od njih dovelo do prijateljstva s Gordanom, a s njom je u mnogočemu bilo lakše napraviti prvi korak ka vlastitom poslovanju.
Gordana: Zapravo mi to nije nikada ni palo na pamet – dok nisam upoznala Niccol! Onda smo se, malo po malo, odlučile na razvijanje poslovnog rješenja kako bismo same mogle isplanirati vrijeme i raditi ono što volimo. Okrenule smo se poticajima za samozapošljavanje te razvile ideju usluga koje bi mogle ponuditi.
Niccol i Gordana: Volimo papirologiju i vesele nas administrativni zadaci, a većina firmi (pogotovo malih) nema potrebu za stalno zaposlenim administrativnim radnicima i tu nastupamo mi! Spojile smo i druga znanja i vještine te nudimo široku lepezu usluga. Iskustva i volje imamo, vrijedne smo, otvorene i fleksibilne! Poticaji za samozapošljavanje dali su nam taj početni vjetar u leđa kako bismo se predstavile na najbolji mogući način.
Svoju tvrtku nazvale ste Konigo. Koje značenje to ime ima za vas?
Niccol i Gordana: Nije bilo previše prijedloga, uglavnom brzo smislimo što želimo i usuglasimo se oko toga. Željele smo obilježiti koronu u imenu, s obzirom da je 2020. godina u kojoj smo osnovale firmu – godina korone. Jednostavnom kombinacijom sa našim imenima nastao je – KONIGO.
Svidjelo nam se na prvu jer je zvučno, posebice zbog završnog sloga GO (go, go, go!) koji potiče na akciju. S druge strane, KO asocira i na komunikaciju koja je najvažniji dio našeg poslovanja i okosnica usluga koje nudimo, a da priča bude zaokružena do kraja, konigo na esperantu znači – komunikacija.
Kako je vaša okolina reagirala na vijest da postajete poduzetnice?
Niccol i Gordana: Iznenađujuće ili ne, reakcije okoline bile su iznimno pozitivne! Bez obzira na situaciju, globalnu krizu i sve prateće izazove, dobile smo veliku podršku obitelji, prijatelja i kolega. Imamo divan krug ljudi na koje se uvijek možemo osloniti i koji nas podržavaju. Ovim putem im se svima zahvaljujemo!
Jeste li oduvijek znale da želite biti virtualni asistenti?
Niccol i Gordana: Ispočetka nismo gradile ideju poslovanja oko virtualne asistencije već smo se fokusirale na spektar usluga koje ćemo nuditi i oglašavanje istih. S vremenom smo se prepoznale kao virtualni asistenti, pa lagano dodajemo taj štih našem sadržaju i povezujemo se sa ljudima koji su dublje “zagazili” u tu sferu. Smatramo da na tržištu ima dovoljno prostora za sve, samo treba raditi na prepoznatljivosti virtualnih asistenata kao važne karike za održavanje kvalitete poslovanja i podizanje vidljivosti krajnjim korisnicima. Pokažimo se onda!
Kako biste malom djetetu objasnile tko je virtualni asistent, a kako vlasniku tvrtke koja posluje već 30 godina?
Niccol i Gordana: Tumačenje virtualnih asistenata ne bi se bitno razlikovalo, osim što bismo djetetu sve objasnili na jednostavniji način – virtualni asistent ti može pomoći u svakodnevnom životu, primjerice ako te treba naručiti doktoru, poslati neku važnu poruku ili kupiti nešto preko interneta.
Objašnjenje za vlasnika tvrtke – virtualni asistenti vam pomažu u svakodnevnom poslovanju ili povremenim projektima/zadacima, za to ih uglavnom plaćate po satu (ili paušalno), a poslove odrađuju sa svog računala. Možete ih angažirati za niz usluga poput administrativnih i računovodstvenih poslova, organizacije putovanja i logistike, prodaje i marketinga, ljudskih resursa i ostalo. Komunikacija se uglavnom odvija virtualno – putem mailova i/ili video poziva i poruka, a osobni kontakti su rjeđi.
Kako ste došle do prvog klijenta?
Niccol i Gordana: Kad smo krenule u cijelu poduzetničku priču znale smo da želimo klijente koji znaju slušati i ne srljaju. Dok smo i same bile u procesu samozapošljavanja, priključile smo se grupi putem društvenih mreža u kojoj se postavljaju pitanja oko izrade poslovnih planova te smo i nakon osnivanja nastavile dijeliti naša iskustva i tim putem nam se javio prvi klijent.
Radi se o fizičkoj osobi koja je tražila poticaje za samozapošljavanje i otvaranje vlastite firme. Podijelile smo svoje iskustvo i znanje te mu pomogle da to i ostvari. Danas kad je i sam poduzetnik koristi naše administrativne usluge.
Koje usluge najčešće pružate?
Gordana: Ja sam uglavnom zadužena za kreativno pisanje za web stranice, ali i za stvaranje sadržaja za društvene mreže, blogove i newslettere.
Niccol: Obožavam putovanja! Čak i u doba korone sam putovala, pa mi organizacija putovanja i pratećih aktivnosti i u doba „novog normalnog“ za druge predstavlja izazov i zadovoljstvo.
Niccol i Gordana: Pružamo administrativne usluge poput izrade i oblikovanja poslovnih dopisa, prezentacija, životopisa i poslovnih planova, poslovne korespondencije, unosa i ažuriranja baze podataka, izrade ponuda, predračuna i računa te pripreme dokumentacije za knjigovodstvo. Uvijek je jedna od nas dostupna, te odgovaramo na hitnoće u svako doba.
Kako smo obje bile članice udruga sudjelovale smo u raznim projektima od izrade projektne dokumentacije, provedbe i praćenje projekata, te dostave potrebnih izvješća po završetku. Educirale smo se na raznim poljima, želimo i to znanje uklopiti u naše poslovanje, tako da radimo i s neprofitnim organizacijama na lokalnim i EU projektima. Potrebe klijenata stavljamo na prvo mjesto, svaku ponudu personaliziramo po mjeri klijenta i nudimo jedinstveno rješenje.
Radite li sa stranim ili domaćim klijentima?
Niccol i Gordana: Trenutno radimo samo sa domaćim klijentima, a u planu je i širenje izvan Hrvatske, s obzirom da nismo prostorno vezane i poznajemo strane jezike. Što se ciljeva tiče, naš moto glasi „Sve je kako treba biti“ bez previše kompliciranja. Sve izazove s kojima smo se do sada srele prihvatile smo smireno i hladne glave, a u nijedan posao ne ulazimo s previše kalkulacija. Važno nam je da radimo iz srca i najbolje što možemo, a budućnost će pokazati u kojem smjeru će nas to odvesti.
Tko je vaš idealan klijent?
Niccol i Gordana: Naš idealni klijent karakterno je ekstrovertna osoba, fleksibilan, spreman na promjene, pokušava živjeti sa što manje stresa u životu (kao i mi). Obožava putovanja, te često putuje i u manje razvijene zemlje, te mu je u tim situacijama potrebna logistička podrška. Inače radi, primjerice, u IT sektoru te zbog posla nije vezan za jedno mjesto. Voli kratkoročne projekte nakon kojih odlazi na drugi posao. Godišnje zarađuje dovoljno da može reći da je financijski slobodan i zadovoljava sve svoje želje i potrebe. Od društvenih mreža koristi Facebook i Instagram, a prati i događaje na Twitteru. Nas angažira kako bi mu odradile „dosadne“ administrativne zadatke i pomogle u planiranju putovanja, a isto tako mu je želja jednom objaviti knjigu sa svojih putovanja, a tu će Gordana iskoristiti svoje vještine i iz suhoparnih informacija napisati pitko štivo.
Možete li izdvojiti neki projekt/suradnju na koju ste posebno ponosne?
Niccol i Gordana: Iskreno, još nismo dogurale dovoljno daleko da bismo izdvojili neku suradnju/projekt, no broji li se kad kažemo da smo ponosne na projekt Konigo? Cijeli sadržaj web stranice Konigo.hr naše je autorsko djelo u koje smo unijele dio sebe na što smo jako ponosne. 😊
Što je najgore što vam se do sada dogodilo u suradnji s klijentima?
Niccol i Gordana: Do sada zaista nismo imale negativnih iskustava. Kao što smo rekle, izazove dočekujemo hladne glave, ne uzrujavamo se i pokušavamo ih riješiti na najbolji mogući način. Nadajmo se da ni u sljedećem intervjuu za nekoliko godina ovdje nećemo imati previše toga za napisati. 😊
Koje alate najviše koristite – bez čega svoj posao nikako ne biste mogle raditi?
Niccol i Gordana: Posao nikako ne bismo mogle raditi bez interneta, a zatim i bez računala/laptopa i mobitela. Najviše se koristimo alatima Microsoft Office-a, uglavnom Wordom i Excelom. Otkriće nam je bila Canva, koja nam omogućava da našu kreativu realiziramo u različitim smjerovima. Za ono što nam Canva ne dopusti, tu je i GIMP za uređivanje fotografija, ali i pretvaranja dokumenata u različite formate (kombiniramo sa softverom Nitro).
Također, Niccol jako voli stickere pa koristimo Trello aplikaciju za organizaciju i prioritizaciju svih zadataka, obveza i sastanaka. Isto tako koristimo i Google alate kako bi unaprijedili vlastito, ali i poslovanje klijenata, a pratimo i analitike društvenih mreža za unapređenje svih dijelova poslovanja. Niccol je app freak, istražuje što je novo na tržištu, te često testiramo nove softvere i aplikacije.
Imate li neki savjet za virtualne asistente? Što sada znate, a niste znale na dan otvaranja?
Niccol i Gordana: Sjećamo se naše prve kave kad smo dogovarale detalje oko početka suradnje. Svaki dan učimo nešto novo. Čini nam se da smo u ovoj poduzetničkoj priči već nekoliko godina, a ne par mjeseci. Mislimo da je najvažnije biti strpljiv i prihvatiti sve što se događa na ovom putu. Ponekad to znači korak naprijed, pa unatrag dva, ali na kraju sve bude kako treba.
Vjerujte u sebe! Stalno se educirajte, razvijajte svoja znanja i vještine kako bi klijentima ponudili najbolju uslugu.
Kako rješavate situacije kada se oko nečeg ne slažete? Tko ima zadnju riječ?
Niccol i Gordana: Nas dvije ponekad znamo dugo oko nečega razbijati glavu, „brainstormati“ i uglavnom nema krajnje odluke dok jedna drugu ne uvjerimo koja je ideja bolja (najčešće je to kombinacija, ponešto od obje). Ovdje se radi o svemu, od najsitnijih stvari poput mailova do velikih odluka. Nekad moramo i prespavati dilemu, ali nema djelovanja dok nam objema ne sjedne krajnja odluka. 😊
Kako vam se zainteresirani klijenti mogu javiti?
Niccol i Gordana: Mogu nam se javiti na našoj web stranici (i saznati više o nama, jer ovo nije sve!) putem kontakt obrasca, na mail info[at]konigo.hr, telefonski ili na društvenim mrežama. Veselimo se svakoj novoj suradnji!