Konigo: Gordana i Niccol

Upoznajte Gordanu i Niccol

Upoznala sam dvije ambiciozne djevojke koje su se nedavno bacile u poslovnu avanturu otvaranja vlastitog poduzeća. Bave se pružanjem administrativnih usluga, stvaranjem kreativnog sadržaja, organizacijom putovanja te pripremom projektne dokumentacije i poslovnih planova. Zvuči kao da su virtualni asistenti. Jesu li? Provjerite u nastavku, uz upozorenje – mogli biste se zaraziti njihovom energijom!

Tko su Gordana i Niccol? Predstavite nam se!

Gordana Tatalović: Rodom sam iz Ogulina. U Rijeci živim posljednjih 15 godina, otkad sam došla studirati u Iku. Imam iskustva u prodaji, radu s ljudima i komunikaciji, a pomažem i u obiteljskom poslu uzgoja i prerade aronije. Tečno govorim engleski jezik. a strast mi je pisanje i smišljanje kreativnog sadržaja.

Niccol Heraković: Dolazim iz Opatije. Imam iskustva u tehničkoj podršci, provedbi GDPR-a, vođenju timova na talijanskom jeziku, a godinu dana sam radila i kao au pair (dadilja) u Parizu. Tečno govorim engleski i talijanski. Ja sam tip od tablica, istraživanja i sistematiziranja podataka.

Niccol i Gordana: Zajedno smo radile kod prethodnog poslodavca u administraciji, održavanju baze podataka kandidata i osoblja, razgovorima s kandidatima, pripremi dokumentacije i organizaciji putovanja (vize, letovi smještaj), uređivanju web stranica i društvenih mreža. Kao tim funkcioniramo odlično, podržavamo se, provjeravamo, savjetujemo, jednom riječju – nadopunjujemo!

Kako ste došle na ideju da zajedno pokrenete posao i zašto baš taj?

Niccol: Oduvijek sam maštala o svojoj firmi. Ideja za poduzetnički pothvat tinja jako dugo, ali tek je u 2020. zaživjela u punom mahu. Osim malo hrabrosti, prethodna iskustva bila su ključ upuštanja u novu avanturu, posebice jer me jedno od njih dovelo do prijateljstva s Gordanom, a s njom je u mnogočemu bilo lakše napraviti prvi korak ka vlastitom poslovanju.

Gordana: Zapravo mi to nije nikada ni palo na pamet – dok nisam upoznala Niccol! Onda smo se, malo po malo, odlučile na razvijanje poslovnog rješenja kako bismo same mogle isplanirati vrijeme i raditi ono što volimo. Okrenule smo se poticajima za samozapošljavanje te razvile ideju usluga koje bi mogle ponuditi.

Niccol i Gordana: Volimo papirologiju i vesele nas administrativni zadaci, a većina firmi (pogotovo malih) nema potrebu za stalno zaposlenim administrativnim radnicima i tu nastupamo mi! Spojile smo i druga znanja i vještine te nudimo široku lepezu usluga. Iskustva i volje imamo, vrijedne smo, otvorene i fleksibilne! Poticaji za samozapošljavanje dali su nam taj početni vjetar u leđa kako bismo se predstavile na najbolji mogući način.

Svoju tvrtku nazvale ste Konigo. Koje značenje to ime ima za vas?

Niccol i Gordana: Nije bilo previše prijedloga, uglavnom brzo smislimo što želimo i usuglasimo se oko toga. Željele smo obilježiti koronu u imenu, s obzirom da je 2020. godina u kojoj smo osnovale firmu – godina korone. Jednostavnom kombinacijom sa našim imenima nastao je – KONIGO.

Svidjelo nam se na prvu jer je zvučno, posebice zbog završnog sloga GO (go, go, go!) koji potiče na akciju. S druge strane, KO asocira i na komunikaciju koja je najvažniji dio našeg poslovanja i okosnica usluga koje nudimo, a da priča bude zaokružena do kraja, konigo na esperantu znači – komunikacija.

Kako je vaša okolina reagirala na vijest da postajete poduzetnice?

Niccol i Gordana: Iznenađujuće ili ne, reakcije okoline bile su iznimno pozitivne! Bez obzira na situaciju, globalnu krizu i sve prateće izazove, dobile smo veliku podršku obitelji, prijatelja i kolega. Imamo divan krug ljudi na koje se uvijek možemo osloniti i koji nas podržavaju. Ovim putem im se svima zahvaljujemo!

Jeste li oduvijek znale da želite biti virtualni asistenti?

Niccol i Gordana: Ispočetka nismo gradile ideju poslovanja oko virtualne asistencije već smo se fokusirale na spektar usluga koje ćemo nuditi i oglašavanje istih. S vremenom smo se prepoznale kao virtualni asistenti, pa lagano dodajemo taj štih našem sadržaju i povezujemo se sa ljudima koji su dublje “zagazili” u tu sferu. Smatramo da na tržištu ima dovoljno prostora za sve, samo treba raditi na prepoznatljivosti virtualnih asistenata kao važne karike za održavanje kvalitete poslovanja i podizanje vidljivosti krajnjim korisnicima. Pokažimo se onda!

Gordana i Niccol | Izvor: Konigo

Kako biste malom djetetu objasnile tko je virtualni asistent, a kako vlasniku tvrtke koja posluje već 30 godina?

Niccol i Gordana: Tumačenje virtualnih asistenata ne bi se bitno razlikovalo, osim što bismo djetetu sve objasnili na jednostavniji način – virtualni asistent ti može pomoći u svakodnevnom životu, primjerice ako te treba naručiti doktoru, poslati neku važnu poruku ili kupiti nešto preko interneta.

Objašnjenje za vlasnika tvrtke – virtualni asistenti vam pomažu u svakodnevnom poslovanju ili povremenim projektima/zadacima, za to ih uglavnom plaćate po satu (ili paušalno), a poslove odrađuju sa svog računala. Možete ih angažirati za niz usluga poput administrativnih i računovodstvenih poslova, organizacije putovanja i logistike, prodaje i marketinga, ljudskih resursa i ostalo. Komunikacija se uglavnom odvija virtualno – putem mailova i/ili video poziva i poruka, a osobni kontakti su rjeđi.

Kako ste došle do prvog klijenta?

Niccol i Gordana: Kad smo krenule u cijelu poduzetničku priču znale smo da želimo klijente koji znaju slušati i ne srljaju. Dok smo i same bile u procesu samozapošljavanja, priključile smo se grupi putem društvenih mreža u kojoj se postavljaju pitanja oko izrade poslovnih planova te smo i nakon osnivanja nastavile dijeliti naša iskustva i tim putem nam se javio prvi klijent.

Radi se o fizičkoj osobi koja je tražila poticaje za samozapošljavanje i otvaranje vlastite firme. Podijelile smo svoje iskustvo i znanje te mu pomogle da to i ostvari. Danas kad je i sam poduzetnik koristi naše administrativne usluge.

Koje usluge najčešće pružate?

Gordana: Ja sam uglavnom zadužena za kreativno pisanje za web stranice, ali i za stvaranje sadržaja za društvene mreže, blogove i newslettere.

Niccol: Obožavam putovanja! Čak i u doba korone sam putovala, pa mi organizacija putovanja i pratećih aktivnosti i u doba „novog normalnog“ za druge predstavlja izazov i zadovoljstvo.

Niccol i Gordana: Pružamo administrativne usluge poput izrade i oblikovanja poslovnih dopisa, prezentacija, životopisa i poslovnih planova, poslovne korespondencije, unosa i ažuriranja baze podataka, izrade ponuda, predračuna i računa te pripreme dokumentacije za knjigovodstvo. Uvijek je jedna od nas dostupna, te odgovaramo na hitnoće u svako doba.

Kako smo obje bile članice udruga sudjelovale smo u raznim projektima od izrade projektne dokumentacije, provedbe i praćenje projekata, te dostave potrebnih izvješća po završetku. Educirale smo se na raznim poljima, želimo i to znanje uklopiti u naše poslovanje, tako da radimo i s neprofitnim organizacijama na lokalnim i EU projektima. Potrebe klijenata stavljamo na prvo mjesto, svaku ponudu personaliziramo po mjeri klijenta i nudimo jedinstveno rješenje.

Radite li sa stranim ili domaćim klijentima?

Niccol i Gordana: Trenutno radimo samo sa domaćim klijentima, a u planu je i širenje izvan Hrvatske, s obzirom da nismo prostorno vezane i poznajemo strane jezike. Što se ciljeva tiče, naš moto glasi „Sve je kako treba biti“ bez previše kompliciranja. Sve izazove s kojima smo se do sada srele prihvatile smo smireno i hladne glave, a u nijedan posao ne ulazimo s previše kalkulacija. Važno nam je da radimo iz srca i najbolje što možemo, a budućnost će pokazati u kojem smjeru će nas to odvesti. 

Tko je vaš idealan klijent? 

Niccol i Gordana: Naš idealni klijent karakterno je ekstrovertna osoba, fleksibilan, spreman na promjene, pokušava živjeti sa što manje stresa u životu (kao i mi). Obožava putovanja, te često putuje i u manje razvijene zemlje, te mu je u tim situacijama potrebna logistička podrška. Inače radi, primjerice, u IT sektoru te zbog posla nije vezan za jedno mjesto. Voli kratkoročne projekte nakon kojih odlazi na drugi posao. Godišnje zarađuje dovoljno da može reći da je financijski slobodan i zadovoljava sve svoje želje i potrebe. Od društvenih mreža koristi Facebook i Instagram, a prati i događaje na Twitteru. Nas angažira kako bi mu odradile „dosadne“ administrativne zadatke i pomogle u planiranju putovanja, a isto tako mu je želja jednom objaviti knjigu sa svojih putovanja, a tu će Gordana iskoristiti svoje vještine i iz suhoparnih informacija napisati pitko štivo.

Možete li izdvojiti neki projekt/suradnju na koju ste posebno ponosne?

Niccol i Gordana: Iskreno, još nismo dogurale dovoljno daleko da bismo izdvojili neku suradnju/projekt, no broji li se kad kažemo da smo ponosne na projekt Konigo? Cijeli sadržaj web stranice Konigo.hr naše je autorsko djelo u koje smo unijele dio sebe na što smo jako ponosne. 😊

Konigo.hr

Što je najgore što vam se do sada dogodilo u suradnji s klijentima? 

Niccol i Gordana: Do sada zaista nismo imale negativnih iskustava. Kao što smo rekle, izazove dočekujemo hladne glave, ne uzrujavamo se i pokušavamo ih riješiti na najbolji mogući način. Nadajmo se da ni u sljedećem intervjuu za nekoliko godina ovdje nećemo imati previše toga za napisati. 😊

Koje alate najviše koristite – bez čega svoj posao nikako ne biste mogle raditi?

Niccol i Gordana: Posao nikako ne bismo mogle raditi bez interneta, a zatim i bez računala/laptopa i mobitela. Najviše se koristimo alatima Microsoft Office-a, uglavnom Wordom i Excelom. Otkriće nam je bila Canva, koja nam omogućava da našu kreativu realiziramo u različitim smjerovima. Za ono što nam Canva ne dopusti, tu je i GIMP za uređivanje fotografija, ali i pretvaranja dokumenata u različite formate (kombiniramo sa softverom Nitro).

Također, Niccol jako voli stickere pa koristimo Trello aplikaciju za organizaciju i prioritizaciju svih zadataka, obveza i sastanaka. Isto tako koristimo i Google alate kako bi unaprijedili vlastito, ali i poslovanje klijenata, a pratimo i analitike društvenih mreža za unapređenje svih dijelova poslovanja. Niccol je app freak, istražuje što je novo na tržištu, te često testiramo nove softvere i aplikacije. 

Imate li neki savjet za virtualne asistente? Što sada znate, a niste znale na dan otvaranja?

Niccol i Gordana: Sjećamo se naše prve kave kad smo dogovarale detalje oko početka suradnje. Svaki dan učimo nešto novo. Čini nam se da smo u ovoj poduzetničkoj priči već nekoliko godina, a ne par mjeseci. Mislimo da je najvažnije biti strpljiv i prihvatiti sve što se događa na ovom putu. Ponekad to znači korak naprijed, pa unatrag dva, ali na kraju sve bude kako treba.

Ispunjavanje obrazaca za osnivanje Koniga na zatvorenim kućicama | Izvor: Konigo

Vjerujte u sebe! Stalno se educirajte, razvijajte svoja znanja i vještine kako bi klijentima ponudili najbolju uslugu. 

Kako rješavate situacije kada se oko nečeg ne slažete? Tko ima zadnju riječ?

Niccol i Gordana: Nas dvije ponekad znamo dugo oko nečega razbijati glavu, „brainstormati“ i uglavnom nema krajnje odluke dok jedna drugu ne uvjerimo koja je ideja bolja (najčešće je to kombinacija, ponešto od obje). Ovdje se radi o svemu, od najsitnijih stvari poput mailova do velikih odluka. Nekad moramo i prespavati dilemu, ali nema djelovanja dok nam objema ne sjedne krajnja odluka. 😊

Kako vam se zainteresirani klijenti mogu javiti?

Niccol i Gordana: Mogu nam se javiti na našoj web stranici (i saznati više o nama, jer ovo nije sve!) putem kontakt obrasca, na mail info[at]konigo.hr, telefonski ili na društvenim mrežama. Veselimo se svakoj novoj suradnji!


Go2human Hub