Jedan od načina pronalaženja svog virtualnog asistenta jest i objava oglasa. Taj oglas jest sličan oglasu za zapošljavanje – ipak, postoje neke razlike. Proces angažiranja virtualnog asistenta puno je brži od procesa u kojemu nekog zapošljavate. Od objave oglasa do početka suradnje često proteknu tek jedan do dva dana. Danas objavite oglas – surađujete već sutra. Da, tako brzo!
Da bi to stvarno išlo tako brzo – oglas mora biti dobar. Dobar oglas za virtualnog asistenta je onaj oglas koji je napisan konkretno (informativno), korektno, bez suvišnih detalja – i koji je objavljen na pravome mjestu.
Osnovni cilj dobrog oglasa je ušteda svog, ali i tuđeg vremena.
Kako napisati oglas za virtualnog asistenta i gdje ga objaviti? Odgovore na ova pitanja pročitajte u nastavku.
Naslov iz kojega je sve (ili skoro sve) jasno
Krenimo od dobroga naslova. Neka odmah iz naslova bude jasno:
- radi li se o ponudi ili potražnji,
- tko ste,
- koga tražite,
- i za što?
U primjeru gore možete vidjeti gradaciju od lošeg do dobrog naslova. ‘Virtualni asistent za inokorespodenciju’ možda vama zvuči jasno – no lako može zbuniti jer ostaje nejasno da li ste vi taj virtualni asistent koji nudi svoje usluge, ili ovim oglasom tražite virtualnog asistenta koji će vam pomoći u komunikaciji sa stranim partnerima/kupcima.
‘Webshop traži virtualnog asistenta za komunikaciju s kupcima na engleskom’ ostavlja puno manje upitnika nad glavom i samim time svima štedi vrijeme.
Tko ste i čime se bavite?
Pišete oglas da biste već sutra s nekim počeli surađivati, zato preskočite duga udvaranja i korporativno izražavanje. Jasno napišite tko ste i čime se bavite. Hoće li virtualni asistent surađivati samo s vama – ili i s drugim članovima tima (koliko njih)? Radite li za domaće tržište ili strano – koje? To su važne stvari koje trebate napisati.
Vaša vizija i misija jesu važne – ali im nije mjesto u oglasu u kojemu tražite virtualnog asistenta. U oglasu možete ostaviti link na svoj web gdje ste se raspisali o svojim vrijednostima, ciljevima, povijesti, ….
Svako pravilo ima iznimku, pa tako i ovo – ako virtualnog asistenta angažirate zato da vam ciljano pomogne da postanete najpoznatiji postolar u Hrvatskoj – onda je to dio opisa posla i treba biti uključeno u oglas. Virtualni asistent od kojega očekujete da vam napravi strategiju za postizanje nekog cilja treba o tom cilju nešto saznati iz samog oglasa. Svi ostali o vašim dugoročnim ciljevima mogu čuti i nešto kasnije.
Opis posla – oko čega vam KONKRETNO treba pomoć?
Umjesto ‘virtualni asistent za inokorespodenciju’ napišite što točno očekujete da virtualni asistent radi za vas. Nije isto dopisivati se s investitorima iz Singapura u ime klijenta, ili odgovarati na poruke domaćeg OPG-a na Instagramu – i neće svi virtualni asistenti htjeti i/ili znati raditi i jedno i drugo. Nije isto znati napraviti izvještaj o troškovima za vašu evidenciju, ili izvještaj za pravdanje sredstava dobivenih u EU projektu. Zato budite konkretni, kako bi vam se javili ljudi koji to što trebate znaju i žele raditi.
Ako je popis potencijalnih zadataka predugačak i treba vam pomoć “oko svega pomalo”, potrudite se napisati barem 3-4 konkretna zadatka koja će virtualni asistent obavljati za vas, uz napomenu da osim toga trebate pomoć i oko drugih stvari.
Koja znanja / vještine očekujete
Treba li virtualni asistent imati određena znanja i vještine? Ako da, koja znanja i koje vještine?
Treba li se znati koristiti nekim posebnim alatima? Ako da, kojima i do koje razine? Putem kojih alata će se odvijati suradnja? Navedite to.
Planirano vrijeme – koliko sati tjedno?
Virtualni asistenti istovremeno surađuju s više klijenata. Da bi vam se javili oni koji u svom rasporedu imaju dovoljno prostora za ono što vama treba, navedite procjenu vremenskog angažmana. Treba li vam pomoć virtualnog asistenta na 2-3 sata tjedno, ili 5-10 ili 16-20 sati? Navedite to.
Cijena po satu od – do
Navedite cijenu sata koju ste voljni platiti i koja se uklapa u vaš budžet. Ta cijena ne mora biti fiksna, možete napisati i raspon od – do cijene koja vam je prihvatljiva. Ako koristite raspon, onda unaprijed odredite za koja znanja i vještine ste spremni platiti x novaca, a za koja y novaca. Tu razradu ne morate napisati u oglasu, no to biste trebali znati zbog sebe i prije no što vam počnu stizati prijave jer će vam onda biti lakše rangirati ih.
Tražite primjere umjesto životopisa i diplome
Životopisi virtualnih asistenata mogu vam oduzeti puno vremena, a dati vrlo malo onih informacija koje vas zanimaju. Umjesto životopisa zamolite da vam virtualni asistenti opišu svoje iskustvo na nekome prethodnom poslu koji je najsličniji onome iz oglasa. Portfolio možda nije uobičajen za virtualne asistente – no ako tražite VA koji će vam pomagati oko prezentacija, zamolite kandidate da vam pošalju neki primjer prezentacije koju su sami izradili. Ako tražite VA koji se dobro izražava, zamolite primjer nekoga ranije napisanog članka. Ako je potrebno znanje njemačkog – neka se prijave pišu na tom jeziku, itd.
Kratkoročna ili dugoročna suradnja?
Tražite li virtualnog asistenta da vam pomogne dovršiti jednu stvar ili projekt, ili tražite osobu koja će vam kontinuirano pružati podršku u vašem poslovanju? Napišite to.
Ostavite se obećanja
Obećanja spadaju u suvišne detalje koji čine razliku između dobrog i lošeg oglasa. Nemojte obećavati ništa. U redu je dati do znanja da tražite nekog za dugoročnu suradnju, no tu se zaustavite. Dovoljno je napisati ‘zanima me dugoročna suradnja’. Nema potrebe da u samom oglasu mamite i nabrajate što će se sve lijepo dogoditi jednoga lijepog dana kad ta vaša dugoročna suradnja procvjeta.
Koncentrirajte se na ono što trebate (ali i ono što nudite) – danas.
Napišite koja vam je vrsta suradnje prihvatljiva
Za razliku od zaposlenika, s virtualnim asistentom ne potpisujete ugovor o radu. No, neki oblik suradnje morate definirati. Želite li surađivati isključivo s virtualnim asistentima koji imaju svoje tvrtke putem kojih vam mogu izdati račun za svoje usluge, to je informacija koju morate naglasiti. Ako su vam prihvatljivi i drugi oblici suradnje (npr. studentski ugovor ili ugovor o djelu) to također napišite.
Lokacija, vremenska zona, jezik
Navedite lokacije ili vremenske zone budućih suradnika koje su vam prihvatljive. Ako vam je važno da se virtualni asistent s kojim surađujete nalazi u Hrvatskoj ili ostatku Europe, napišite to. Ako vam je potpuno svejedno gdje u svijetu se nalazi, ali vam je važno da priča određene jezike – navedite koje.
Oglas koji je pisan na hrvatskom jeziku upućuje na to da će se suradnja odvijati na hrvatskom. Oglas pisan na engleskom jeziku upućuje na to da je engleski jezik taj na kojem će se suradnja odvijati.
Gdje poslati prijavu?
Jasno navedite adresu na koju želite primati prijave. Umjesto ‘Javite mi se’ napišite točno gdje želite da vam se ljudi javljaju. U suprotnom ćete prijave imati razbacane po raznim inboxima.
Iskoristite VIDEO za oglas, ali i za prijave
Sami svoj oglas možete snimiti. Za to vam ne treba profesionalna oprema ni snimatelj – dovoljna je kamera integrirana u vaš mobitel ili prijenosno računalo. U minuti do dvije predstavite sebe i recite što tražite. Video će vam osigurati bolju vidljivost oglasa i pomoći lakšem povezivanju s kandidatima.
Osim za predstavljanje sebe, video može biti odličan alat za prijave na vaš oglas. Dvije do tri minute snimljenog predstavljanja sasvim su dovoljne da dobijete osnovne informacije i steknete prvi dojam o kandidatima. Predložite kandidatima da svoje prijave snime. Umjesto ‘pošaljite svoju video prijavu’ napišite i točno koliko video treba trajati. Ako ne napišete koliko video prijava treba trajati, u inboxu bi vas mogli dočekati dugometražni filmovi za koje nemate vremena. Kako biste izbjegli primanje ogromnih datoteka u inbox, kandidatima predložite i servis putem kojeg besplatno mogu snimiti svoj video i dobiti link na tu snimku koju će vam poslati u prijavi (npr. Loom https://www.loom.com/).
Gdje objaviti oglas?
Oglas objavite na svojim društvenim mrežama. To uključuje društvene mreže vaše tvrtke, no ne zaboravite oglas objaviti i na svojim privatnim profilima. LinkedIn, Facebook, Twitter… kojim god društvenim mrežama se služili, iskoristite ih za objavu oglasa. Oglas možete objaviti i na vlastitoj web stranici i taj link podijeliti na društvenim mrežama. Izbjegavajte dijeljenje linkova bez popratnog teksta – veću vidljivost ćete postići ako uz link koji podijelite na društvenim mrežama napišete i rečenicu, dvije o tome što se na linku nalazi.
Osim na svojim društvenim mrežama, oglas možete objaviti i u raznim Facebook grupama koje su tematski vezane uz traženje/ponudu poslova.
Platforme za freelance poslove
Platforme za freelance poslove su isto dobro mjesto za objavu oglasa jer vam omogućavaju pristup do većeg broja freelancera. Imajte na umu da svaka platforma ima svoja pravila igre, pa ih proučite prije objave oglasa da se ne bi kasnije iznenadili eventualnim računom za uslugu odabrane platforme.
Strane platforme
- Upwork https://www.upwork.com/
- Guru https://www.guru.com/
- Truelancer https://www.truelancer.com/
- Freelancer https://www.freelancer.com/
- PeoplePerHour https://www.peopleperhour.com/
- fiverr https://www.fiverr.com/
Domaća platforma
- Freelance.hr https://www.freelance.hr/
Druga domaća web mjesta za virtualne asistente
- Facebook grupa Virtualni asistenti Hrvatska https://www.facebook.com/groups/246029953262048
- Ljudomat (da, ovdje!)
Oglas u kojem tražite virtualnog asistenta možete besplatno objaviti i na Ljudomatu.
Uvjeti za objavu oglasa na Ljudomatu:
- objavljujemo isključivo oglase u kojima tražite virtualne asistente
- objavljujemo isključivo oglase onih koji su pročitali i razumjeli ovaj članak
Nakon što sročite svoj oglas, pošaljite ga e-mailom na sanja[at]go2human.com. Ako vam treba pomoć oko sastavljanja oglasa, slobodno se isto javite.
Sažetak onoga što oglas treba sadržavati
Za kraj, svojevrsna check-lista. Oglas za virtualnog asistenta trebao bi sadržavati sljedeće informacije:
- Naslov (koji je informativan)
- 2-3 rečenice o vama (Ja sam…)
- Konkretan opis posla (Trebam pomoć oko… )
- Potrebna posebna znanja/vještine
- Zamolba za primjerima iz prethodnih sličnih poslova
- Vrijeme: koliko sati tjedno
- Cijena po satu od – do
- Kratkoročna ili dugoročna suradnja
- Vrsta suradnje (B2B, studentski ugovor, nešto treće)
- Lokacija, vremenska zona, jezik
- Adresa za slanje prijave
- Način prijave (pisana prijava ili video 2-3min)
Sretno svima u potrazi za svojim virtualnim asistentom!